شهردار تهران با تاکید براینکه در حوزه حمل و نقل، مسئولیت مستقیم ناظر به خود شهرداری است و انتظار از ما بیش از سایر دستگاه‌هاست، گفت: این هم کار ما را راحت می‌کند و هم سخت، چرا که می توان با تصمیم واحد کار را راحت پیش برد اما از طرفی هم نگاه‌ها به سمت شهرداری است و پاسخگویی جدی از سوی شهرداری را می‌طلبد.

زاکانی

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در اولین جلسه قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه جنس مدیریت در شهرداری تهران مشارکتی است، افزود: از آنجا که در امور مختلف مدیریت واحد شهری وجود ندارد،  باید از طریق قرارگاه و بهم پیوستگی بین موضوعات کارها را پیش ببریم.

او افزود: یکی از مهمترین قرارگاه هایی که تشکیل شد قرارگاه اجتماعی بود که ۱۸ جلسه در این قرارگاه برگزار و ۲۳۰ مصوبه استخراج شد و ۸۲ درصد مصوبات آن به اجرا رسید؛ در واقع دبیرخانه کل مصوبات را تنظیم و ابلاغ کرد. مشکلات مصوبات انجام نشده نیز مطرح شده و رفع می شود.

زاکانی سپس به ایجاد قرارگاه‌های محلی اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه‌های مشارکت با حضور مردم رقم می خورد و در سطح شهر، قرارگاه‌ها از طریق دستگاه‌ها و خاصه مجموعه داخل شهرداری کار را پیش می برند.

شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل، مسئولیت مستقیم ناظر به خود شهرداری است و انتظار از ما بیش از سایر دستگاه‌هاست؛ این هم کار ما را راحت می‌کند و هم سخت، چرا که می توان با تصمیم واحد کار را راحت پیش برد اما از طرفی هم نگاه‌ها به سمت شهرداری است و پاسخگویی جدی از سوی شهرداری را می‌طلبد.

او با تاکید بر اینکه موضوع روان سازی شهر، نقطه قله حمل و نقل است و داشتن هوای پاک و کاهش آلودگی هم موضوع دومی است که بخشی از آن به حمل و نقل برمی گردد، گفت: در اولین جلسات موضوعات مختلف مرور شد و پیشنهادهایی ارائه و درباره آن بحث شد. مصوبات از آن استخراج شده و ابلاغ می‌شود و در راستای آن پاسخ معتبر برای انجام دادن یا ندادن را خواهیم داشت. 

زاکانی بیان کرد: باید پیشنهادات مطرح و اولویت‌ها فهرست بندی شود و دبیرخانه باید به صورت فعال اقدام کند. هر بخشی باید پاسخگوی وظایفی که در این قرارگاه بر عهده‌اش گذاشته می شود، هم باشد. 

کد خبر 667781

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha